Home
Ik ben Jean-Sébastien Bernaert (24), een kunstenaar / designer uit Gent.
Van kindsbeen ben ik altijd creatief bezig geweest. Als tekenaar/schilder ben ik enorm gefascineerd door de menselijke figuur, vooral het echte. De imperfectie is voor mij de perfectie van elk uniek individu.
Vorige jaar was ik ook de faculty star, zeg maar faculteits kunstenaar, van de faculteit ingenieurswetenschappen van de KULeuven. Dit heeft reeds veel deuren geopend en leverde een mooie tentoonstelling op van mijn inkttekeningen.
Als designer probeer ik de schoonheid vaak in banale dingen te vinden. Zo werk ik graag met banale materialen. Bijvoorbeeld met mdf dat vaak toch wordt aanzien als tweederangs hout. Schoonheid hoeft niet perse gemeten te worden met de prijs van de materialen.
Ik ontwierp reeds een reeks gelasercutte armbanden en voor het design museum in Gent had ik begin dit jaar de kans een meubel te realiseren voor de tentoonstelling ‘I design’ omtrent het thema ‘Wat is design voor jongeren’.
Enkele links:
 tentoonstelling Faculty Stars: 
tentoonstelling I Design:
gelasercutte armbanden:

One thought on “Jean-Sebastien Bernaert

  1. Pingback: INPAKT and more… | Silk

Geef een reactie

